Czy da się schudnąć bez diety?



Zacznijmy od tego, że dietę ma każdy z nas. Dieta to nic innego jak określenie stylu odżywiania danej gupy ludzi. Wyróżniamy kilka diet leczniczysch, masę, redukcję oraz dietę powszechną, czyli coś w stylu "jem co lubię".
Bardzo często odkąd "siedzę" w tym zastanawiam się skąd wzięły się te wszystkie głupoty, jednak dziś nie będę rozwiewać mitów, dziś powiem Ci w pięciu krokach jak skutecznie zacząć się odchudzać bez efektu jojo, bez głodzenia się i bez wyrzutów sumienia.
Popularna bardzo teraz wśród osób ze zdrowym podejściem jest metoda 80:20 lub 90:10, już tłumaczę Ci o co chodzi. Jest to metoda procentowa, gdzie 80 i 90 to procent zjadanej zdrowej żywności (warzywa, owoce, mięso, pieczywo, ryby, nabiał, itd), natomiast 20 i 10 to procent tej nie zdrowej żywności (czekolada, cola, chipsy..). Dlaczego tak? Zaraz wszystko Ci wytłumaczę!


Krok pierwszy: zdrowa głowa i ciało = sukces!

Bardzo często osoby odchudzające się odkładają całkowicie alkohol, słodycze, fast-foody i przekąski, organizm nauczony do przyjemności zaczyna się ich domagać, to normalne. I tutaj właśnie zaczyna się pokazywać błąd. Całkowite odstawienie spowoduje, że prędzej czy później człowiek się złamie i sięgnie po owoc zakazany, jednak gdy go zasmakuje nie skończy się na jednym ciastku, a na całej paczce. Wtedy też zamiast zapomnieć o błędzie wracamy do starych nawyków. Stąd się wzięła metoda wspominana wyżej. Gdy jemy zdrowo nie musimy się martwić o to, że zjemy to jedno czy dwa ciastka, ba! od czasu do czasu możemy sobie pozwolić nawet zjeść całą tabliczkę czekolady w ciągu dnia. Jedyne o czym trzeba pamiętać to zdrowe produkty. Wtedy te "małe grzeszki" stają się po prostu przyjemnością dla głowy, a skoro głowa ma przyjemność to ciało będzie miało zdrowie.


Krok drugi: nie wymagaj efektów od razu!

Ludzie chcąc się odchudzać wierzą w brednie. Uwierz mi, że jeśli przez 5 lat jadłeś i tyłeś to kolejne 5 lat będziesz wracał do formy. W jeden dzień nie przytyjesz i w jeden dzień nie schudniesz. Wygórowane oczekiwania prowadzą do zawodu, a zawód zaś do powrotu w stare nawyki. Dlatego też nie oczekujmy od siebie nie wiadomo jakich sukcesów po miesiącu! Powoli, cierpliwość na prawdę popłaca.


Krok trzeci: czytaj etykiety!

Skoro już chcemy się odchudzać warto zadbać o to, by po prostu wprowadzić zdrowy styl życia już na zawsze. Jednym z ważnych elementów zdrowego odżywiania jest staranie się unikać wszystkich dodatkowych śmieci w jedzeniu. Jeżeli jesteś chętna mogę specjalnie dla Ciebie zrobić małą ściągę w PDF do wydruku, z tym na pewno będzie Ci łatwiej zacząć.


Krok czwarty: nie pij kalori!

Bardzo często się słyszy tak mało jem, a nie chudnę! A ile w ciągu dnia wypijasz kcal? Słodzone kawa/herbata, soki, napoje.. wszystko to ma kcal. Możesz jeść na prawdę niewiele, ale pijąc również możesz przekraczać dziennie zapotrzebowanie energetyczne.


Krok piąty: ruszaj się!

I wcale nie mam na myśli żadnych treningów. Tak na prawdę nie tyle treningi, a ogólna aktywność w ciągu dnia się liczy. Idź na spacer, więcej się ruszaj w domu. Możesz ściągnąś sobie na telefon krokomierz i robić 10 000 kroków dziennie, tańczyć, biegać.. Twoja w tym głowa. Ważne by cały dzień nie leżeć i jeść ;).


Jak widzisz da się schudnąć bez diety zmieniając produkty które jemy na te zdrowsze, unikając picia kcal, nie poddając się oraz nie popadając w skrajnośći. 70% sukcesu w odchudzaniu to dieta, czyli zdrowe odżywianie, a tylko 30% to ruch. Jednak dla zdrowia pamiętaj również o kroku numer 5. 

Masz pytania? Nie wiesz od czego zacząć pisz tuaj w komentarzu lub na moim fanpage w wiadomości prywatnej, chętnie pomogę.

Komentarze